מה זה NFT ?

NFT= Non Fungible Token, בעצם הוא מתפקד כמטבע שלא ניתן להחליפו כפי שניתן להחליף כסף או זהב, מדובר למשל ביצירות אומנות, כרטיסים להופעות, נכסים וכ׳ו. יחד עם זאת יש לו תכונות בלעדיות וייחודיות שהופכות אותו לשונה באותו סוג נכס הנבחר.

איך ליצור nft

כאשר יש רצון למשהו מקורי וייחודי, גם אם מדובר בקובץ וירטואלי, ישנו כסף רב וישנו עודף של זמן, זו הנוסחא לשוק רחב מימדים של מוצרים דיגיטליים מקוריים לרכישה בסכומים אין להם שיעור.

בחודשים האחרונים המילה NFT צוברת תאוצה, אז מה זה בעצם NFT ועל מה כולם מדברים?

מדובר במטבע דיגיטלי לכל דבר ועניין אשר מאוחסן ב-data base המאובטחת בתוך ה blockchain (בלוקצ’יין).
המטבע הזה עובד כפריט שלא ניתן להעתיק אותו, פריט אספנות אחד ויחיד, מה שנותן ל-NFT את התואר ׳נדיר׳.

איך חתולים וירטואליים קשורים ל- Nft ?

ה-NFT הראה את ניצניו כבר בשנת 2013, באמצעות מטבעות צבעוניים עשויים ערכים קטנים של המטבע המבוזר, ביטקויין.

במהלך השנים היו שימושים נוספים שהחלו לבוא לידי ביטוי ב-gifim ובפורמטים שונים, אך ההכרה מול הרוכשים בצורה משמעותית וההגעה למיינסטרים התרחשה ב-2017 באמצעות המשחק- Crypto-Kitties.

מדובר במשחק וירטואלי אשר מבוסס על ה-blockchain המאפשר לשחקנים שלו לאמץ, לגדל, לקנות ולמכור חתולים וירטואליים. משחק זה היה כה מדובר עד כדי כך שגופי התקשורת סיקרו אותו, ביניהם ה-CNN וה-CoinDesk.


ה-Crypto-Kitties הוא אחד מן הדוגמאות המוקדמות יותר לתופעת הNFT. על פי Non-Fungible משחק חתולים זה הניב מכירות של מעל 40 מיליון דולרים.

הצטרפו לקהילת עולם הקריפטו >>

אספנות NFT היא מחלה

לרוב האנשים, קשה להיפטר מדברים. יותר קל לאנשים לאסוף פריטים, יש להם אהבה מיוחדת לכך. אנו בעצם, צוברים הרבה יותר ממה שאנו צריכים כמעט בכל התחומים, הרכישות שלנו מתבצעות לאורך שנים.

ה-NFT בעצם מציג לנו את העולם החדש בצבירת פריטים, רק שכאן מדובר בעולם דיגיטלי בו ניתן לרכוש פריטים נדירים וחד פעמיים ברשתות האינטרנט. כפי שהיה ׳באז׳ רציני סביב קלפי פוקימון נדירים שנמכרו כחלק מפלטפורמת ה-NFT.

אתר של אוהדי ה-NBA שטומן בחובו צילומים מן הרגעים הגדולים ביותר מן המשחקים, הרקיע למכירות של מעל 400 מיליון דולר. לפי Crypto-Slam, נמכרו מעל 100 מיליון רגעים מתועדים שגרפו כ-10 מיליון דולרים בתוך יממה אחת.

חברת האם, Dapper Labs, העומדת מאחורי האתר, אמורה לגייס כ-250 מיליון דולרים, לפי הערכת שווי של 2 מיליארד.

ישנה גישה של אספנות אשר נקראית CryptoPunks מונה כ-10,000 דמויות ייחודיות של אספנוות בעלות תכונות ואיכויות דלות, נמכרות בסכום של כ-18,000 דולרים (במינימום) ליחידה.

לאחרונה, נמכרה דמות בשם Punk 4156 במחיר של לא פחות מ-650 מטבעות מבוזרים את׳ריום, סכום המטבעות שווה ערך לכ- 1.3 מיליון דולרים.

ב-2021 אנו מגלים שבני אדם יכולים לאסוף כל דבר וכי שיש יתרונות רבים לאספנות דיגיטלית, כשהמובהק ביניהם הוא שאספנות זו לרוב אינה תופסת מקום בחלל הבית.

בכל זמן בכל מקום NFT באוויר בים וביבשה

קהילת ה-NFT מכילה בתוכה פרטים מקום התרבות- אמנים, גיימרים, מותגים על רוב גווניהם וכ׳ו. תופעת ה-NFT דוחפת אותם להביא שחקנים חדשים למגרש בתוך השוק האינסופי הזה, ונראה כי יש פוטנציאל עצום.

לא רק להייטקיסטים

עבור אמנים, ה-NFT משמש כפלטפורמה נוספת לשיתוף אמנות ויצירה. ובעצם, מציעה דרך נוספת למעריצים לתמוך ולרכוש את עבודתם.
יש מגוון של יצירות בתוך הפלטפורמה הזו, החל מקבצי GIF קטנים ומהירים להכנה, שביניהם נמצא ה-NyanCat שנמכר בלא פחות מ-690,000 דולרים, ועד ליצירות מושקעות וגדולות יותר.


אמנים יכולים כך לזכות להכרה מצד הציבור שמשתמש בפלטפורמה זו, ולקבל שכר הולם על פריטים שנוצרו על-ידם/ פריטים ייחודים בעלי ערך אותם הם מחזיקים.

 

 

שוק זה משחק תפקיד גם במשחקי הוידאו, באמצעות רכישת נכסים בתוך המשחק. עד כה, כל הנכסים הדיגיטליים אשר נרכשו בתוך המשחק, היו שייכים לחברות המשחקים.

גיימרים רכשו את המשחקים באופן זמני בלבד- בעת שימושם במשחק.

פלטפורמת ה-NFT שינתה את חוקי המשחק ושינתה בכך שבעלות על נכסים דיגיטליים מועברים לרוכש בפועל. משמע, ניתן לקנות ולמכור אותם בפלטפורמת המשחקים, המשחק יהיה עם ערך נוסף המיושם על סמך מי שהחזיקם בדרך.

לכאורה, המשחקים הללו שמתחילים להיווצר הם על בסיס ה-NTF. שמציגים כיצד הם מערערים את בסיס עולם הגיימינג.

האם אמנים ידועים יקבלו את התמורה המירבית בתמורה לעבודתם?

קבוצה אנונימית של ׳חובבי אמנות׳, חשפה יצירה מקורית של בנקסי (אמן רחוב אנונימי) וניסתה למכור אותה דרך פלטפורמת ה-NFT.

לעומת זאת, מכירות אחרות הפציעו לחלוטין, ב-16.2 הודיע בית המכירות כריסט׳יס כי יציע יצירת אמנות blockchain בפעם הראשונה. היצירה הייתה של האמן הדיגיטלי, מייק וינקלמן, המכונה ביפל. יצירתו הייתה קולאז׳ המורכב מ-5,000 חלקים.

המחיר החל מ-100 דולרים בלבד, אך תוך זמן קצר סכום זה התחלף למיליוני דולרים. בסופו של דבר, יצירה דיגיטלית זו נמכרה ב-69 מיליון דולרים. זה גרם לביפל להיות יוצר האמנות היקרה ביותר ב-NFT, אך לא רק,
יצירתו היא השלישית היקרה ביותר מבין אמנים שחיים, אחרי ג׳, קונס ודיוויד הוקני.

גם עבור מותגים ה-NFT יכול לשמש כהכנסה אטרקטיבית. המותג ׳טאקו בל׳ מכר תמונות וקבצי GIF בנושא טאקו, התמונות נמכרו תוך 30 דקות בלבד! הם היו פופולרים תחילה כיוון שלאחר כל רכישה התקבל במתנה כרטיס בסך 500 דולרים, שהבעלים יכלו להשתמש בו. אך ה-Taco Cards נמכרים בשוק המשני, ללא האפשרות לבזבז את כרטיסי המתנה, היקרים ביותר נמכרים ב3,500 דולרים.

ניתן לרכוש דברים רבים ועולם ה-NFT הוא אינסופי, גם מוסיקאים סוחרים בזכויות היוצרים שלהם ומוכרים את הזכויות לעבודתם, כמו כן גם קטעי וידאו לקליפים של המוזיקה שלהם, אך לא רק, ניתן לקנות נדל״ן דיגיטלי ואף נכסי תלת-מימד כגון רהיטים.

הצטרפו לקהילת עולם הקריפטו >>

אז מהיכן הגיע ה NFT ?

בעקבות עידן האינטרנט, יש אפשרות לכל אחד לצפות בתמונות, להוריד סרטים ולהאזין בפלטפורמות שונות למוזיקה בחינם.
בזכות ה-blockchain אנשים רוכשים NFT, מתוך אמונה כי הם יצליחו להוכיח בעלות על פריטים וירטואליים.

לנוכח עידן הקורונה, כאשר אנשים שהו בביתם זמן רב ולא הוציאו את כספם על מגוון פעילויות חוץ כגון טיולים, טיסות לחו״ל וכ׳ו, הם בילו את מרבית זמנם מול המסך. דבר זה גרם לעלייה ברכישות ה-NFT, הרי אין מועד טוב יותר לממש את ההזדמנות ולרכוש פריט/יצירה דיגיטלית.

ג׳ק דורסי, מייסד טוויטר, נתן הצעה במכירה פומבית ב5.3.2021 של blockchain, צילום מסך מקורי שלו עם הציוץ הראשון שלו בשלהי 2006, באופן לא מפתיע, ההצעות לקניית צילום מסך זה זינקו במהירות הבזק למעל מ-2.5 מיליון דולר.
משנת 2018 אנשים רכשו יצירות ופריטים דיגיטליים בשווי של כ-237 מיליון דולרים, כשהרב המכריע של הרכישות התבצע מאז התפוצצות המגמה בינואר 2021.

ואיך אופנה קשורה לזה?

אופנה היא אמצעי לביטוי עצמי, היא עומדת בינינו לבין המעמד שלנו ובין הזהות שלנו. גם כאן ישנם קונים המחפשים לספר את הסיפור שלהם גם בעולם הדיגיטלי, בדיוק כמו בעולם החיצוני. זו הזדמנות להכנס לעולם ה-NFT בתחום האופנה וההתבטאות.

מגזין VOGUE BUSINESS ערך כנס בנושא אופנה, שם סגן הנשיא של גוצ׳י כי העולם החדש ומותגי היוקרה יתחילו לעצב ב-NFT. טרם גוצ׳י התמקדו בשוק עצמו, אך כבר קרוב ל-4 שנים המותג מייצר חללים וירטואליים לאחרונה אף הציג בפני העולם נעלי ספורט דיגיטליות. מחיר הנעליים הינו 12 דולרים וניתן לרכוש אותן באמצעות אפליקציה המיועדת לכך של גוצ׳י ולאחר מכן לנעול אותן בעולמות הוירטואליים, כפי שיש בפלטפורמת רובלוקס.

אין ספק שה-NFT יוצר כללים חדשים בתוך העולם הוירטואלי, בין אם הוא בר חלוף ובין אם הוא ירקיע שחקים. מדובר בשחקן חדש במגרש. לא ניתן להתעלם מהעובדה שה-NFT נותן משב רוח חדש לאמנות דיגיטלית, לאספנות, לאופנה, למוסיקה, לפריטים ייחודים במינם וכ׳ו.
המחירים בהם נמכרים ה-NFT מעידים על כך שפלטפורמה זו היא חלק מעתיד האמנות.

רוצים לחזור לנושא ספציפי ?

מלאו פרטים וקבלו טיפים וחדשות לפני כולם !